Vall fosca: ¿el futuro de castanesa?

En Vall Fosca este proyecto está algo más adelantado, con la construcción de la macrourbanización en marcha (anterior a la estación de esquí, como en Castanesa) e hipotecando todo el valle a este modelo urbanístico. El resultado acaba de quedar a la vista: Martinsa-Fadesa, la inmobiliaria que lo ejecutaba, ha explotado, dejando al valle hipotecado y desvertebrado, sin futuro ¿es este el modelo que queremos para Castanesa y otros valles de la montaña aragonesa?
Este episodio es uno más de los que deberían hacer al Gobierno de Aragón abandonar el «modelo Aramón» basado en la especulación urbanística y retomar otras líneas más seguras en el plano social, económico y ambiental.

Más información y contacto:
Plataforma en Defensa de las Montañas de Aragón www.plataformamontanas.es
Paco Iturbe 600 649447

Nota: se adjunta el comunicado de prensa de la Associació Vall Fosca Activa tras estos graves hechos
COMUNICAT DE PREMSA DE L’ASSOCIACIÓ VALL FOSCA ACTIVA, DAVANT LA SUSPENSIÓ DE PAGAMENT DE L’EMPRESA MARTINSA-FADESA PROMOTORA DEL PROJECTE URBANÍSTIC A LA VALL FOSCA
Una vegada més, es confirma que el model de creixement d’un territori, basat en l’especulació urbanística ?del totxo?, no genera riquesa ni vida allà on va. Infla un globus tant com pot, que quan explota només deixa decepció i destrucció.
Ja seria hora que, tant el Govern com les Administracions local i comarcal, deixessin d’avalar i donar suport a projectes com aquest, que l’únic que busquen és l’enriquiment particular dels promotors sense cap mena de sensibilitat, i no generen cap benefici social, ni econòmic a la gent que viu o vol viure en aquest territori.
Els que defensem que un altre model de desenvolupament és possible a la Vall Fosca i als Pirineus, continuem demanant a les diferents Administracions, que creïn les mesures adients perquè puguin sorgir i assentar-se petites iniciatives econòmiques locals, a la mida del territori, que respectin els valors socials, culturals, mediambientals i paisatgístics que tenim.
Associació Vall Fosca Activa
Pobellà, 16 de juliol del 2008